Algemene informatie

Wachttijd
Op dit moment hebben wij een aanmeldstop en kunnen we geen nieuwe cliënten meer aannemen. Zodra dit verandert, zullen we dit kenbaar maken op de website.

Privacy/AVG
Psychologenpraktijk Via Nova hecht grote waarde aan een zorgvuldige bescherming van uw persoonsgegevens. In ons privacystatement vindt u precies hoe wij hiermee aansluiten bij de privacywet AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) en wat dit voor het omgaan met uw persoonsgegevens betekent.

Kwaliteitsstatuut
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige GGZ’, dat wil zeggen ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Onze kwaliteitsstatuten zijn te vinden door voor de betreffende behandelaar op de volgende link te klikken:

Crisis
Psychologenpraktijk Via Nova biedt psychologische behandelingen die binnen de generalistische basis-GGZ vallen en beschikt derhalve niet over een crisisdienst. Mocht er sprake zijn van een acute hulpvraag die niet kan wachten tot uw eerstvolgende behandelafspraak, dan kunt u zich binnen kantooruren wenden tot uw huisarts en buiten kantooruren tot de huisartsenpost in uw regio.

Waarneming
In geval van langere afwezigheid in verband met ziekte of vakantie wordt in overleg met u waarneming georganiseerd binnen psychologenpraktijk Via Nova.

Klachten en geschillen
Sinds 1 januari 2017 is de klachten- en geschillenregeling van kracht in het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (WKKGZ). De regeling geldt voor volwassenen van 18 jaar en ouder. Via de LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigd Psychologen en Psychotherapeuten) zijn de behandelaren van Psychologenpraktijk Via Nova aangesloten bij deze regeling. Mocht u onverhoopt besluiten om een klacht tegen uw behandelaar in te dienen, dan kunt u informatie over de procedure vinden via de volgende link:
https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/klachtenregeling-volwassenen/